Monday, February 20, 2012

Bintang Figura


Duhai. Bintang Figura Manusia.
Kemana lagi perlu aku pergi.
Dan kemana lagi perlu aku lari.
Jika disetiap sudut minda ini.
Kau hiasi dengan tawa bewarna warni.

Duhai. Bintang Figura Dunia.
Aku bukan lelaki simpati.
Yang menagih cinta tanpa mengenal erti.
Yang mengangkat martabat kau itu tinggi.
Dan aku pasti. Dunia kau dan aku jauh lagi.
Aku pengait cinta.
Dan kau penyembah harta.

Duhai. Bintang Figura Angkasa.
Biar lah aku sekadar pemerhati setia.
Yang mampu terhibur dengan senda.
Yang terjatuh & ditertawa.
Dan bakal mati tanpa suara.

Duhai. Bintang Figura Semesta.
Velvet cahaya di hujung angkasa.
Damai cara lambang berkata.
Mungkin takdir penentu segala.
Dan aku pasti. Kau bukan biduanita yang ku puja lagi.

-NAZA MD NOOR-

5 comments:

  1. jadilah lelaki berkelana yang teguh berdiri.
    Tak tergugat dengan duniawi.
    Insya Allah, yang dicari bakal kau miliki.

    ReplyDelete
  2. ilham atau perasaan sndri??..apapun..i like it.:)..bhsa yg cukup cntik.!

    ReplyDelete